به گزارش سلام لردگان به نقل از مرکز اطلاعرساني و روابط عمومي آموزش و پرورش، حميدرضا کفاش معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش با ارائه گزارشي از عملکرد معاونت پرورشي و فرهنگي گفت: نقش ديگر حوزههاي آموزش و پرورش در امر تربيت کمتر از حوزه پرورشي نيست.
وي تدوين برنامه جامع نظام آموزشي و ارتقاي کيفيت مربيان و مشاوران تربيتي را از جمله محوريترين برنامههاي وزير آموزش و پرورش عنوان کرد و يادآور شد: محقق شدن اين هدف کلان در حوزه معاونت پرورشي و فرهنگي از برنامههاي سال 93 است.
کفاش هماهنگيهاي انجام شده با مرکز برنامهريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات را در راستاي طراحي دورههاي آموزشي ضمن خدمت کوتاه مدت براي مربيان و مشاوران تربيتي طي سال 93 عنوان کرد.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش همچنين هماهنگي هاي انجام شده با دانشگاه فرهنگيان را مهم ارزيابي کرد و گفت: در حال حاضر در حوزه کارشناسي ارشد براي مشاوران تربيتي رشته تحصيلي ويژهاي پيشبيني شده است.
وي با بيان اينکه «زنگ اذان و نماز» الزامي است و بخشنامه آن نيز به همه مدارس سراسر کشور اعلام شده است، افزود: اقامه نماز کاملا اختياري است و براي نخواندن نماز هيچ امتياز و نمرهاي از دانشآموزان کسر نميشود.
کفاش درباره برنامه جديد آموزش و پرورش براي مدارس قرآني نيز گفت: مدارس قرآني همچنان به قوت خود باقي است و آموزش و پرورش برنامهاي براي افزايش تعداد اين نوع مدارس ندارد بلکه در صدد توسعه کيفي و ارتقاي برنامههاي آن است.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش ادامه داد: اميدوارم وي با تعامل دروني با کارشناسان و ترميم ساختارهاي موجود بتوانند زمينه فعاليت گسترده در عرصه قرآن، عترت و نماز را فراهم نمايد و با ايجاد اتاقهاي فکر و استفاده از نخبگان به زودي به موفقيتهايي در اين زمينه دست يابيم.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش تعدد تشکّلهاي دانشآموزي را يک فرصت دانست و افزود: بايد اين تشکّلها را در کنار هم قرار داده و با نظاممند کردن فعاليت آنان زمينه بهرهوري مناسب و حداکثري را فراهم کنيم که در اين راستا دستورالعملي براي هماهنگ کردن فعاليت تشکّلها تدوين و ارائه خواهد شد.
کفاش در پايان گفت: به اعتقاد وزير آموزش و پرورش سازمان دانشآموزي بايد براي انجام مأموريت خود؛ يعني تربيت اجتماعي دانشآموزان تقويت و توسعه يابد و سال 93، سال شکوفايي مجدد سازمان دانشآموزي است.
انتهاي پيام/